Fer | Reportatge
Vichy Catalán etiqueta les seves ampolles amb l’obra de Michelangelo
La coneguda marca d’aigües minerals naturals carbòniques llança una sèrie limitada d’etiquetes per commemorar el 450 Aniversari de la mort de l’artista
La marca ret homenatge a un dels màxims exponents del Renaixement italià, en el 450 aniversari de la seva mort
A partir de les properes setmanes totes les ampolles d’aigua mineral natural carbònica Vichy Catalán lluiran una nova imatge d’inspiració renaixentista. La marca ret homenatge a Michelangelo Buonarroti, un dels màxims exponents del Renaixement italià, en el 450 aniversari de la seva mort. Amb aquest motiu, Vichy Catalán llança una edició limitada d’etiquetes on l’obra artística del geni de la Toscana és la protagonista principal.
Michelangelo Buonarroti (1475-1564), conegut a Espanya com a Miquel Àngel, és un dels artistes més importants de la història de la humanitat. Un artista total que va destacar com a pintor, escultor, arquitecte i poeta. Algunes de les obres mestres més celebrades de tots els temps porten el seu segell: els frescos del sostre de la Capella Sixtina, les escultures d’en David, Moisès i la Pietat o la Basílica de Sant Pere del Vaticà amb la seva cúpula majestuosa (la més alta del món) que domina tota la ciutat de Roma.
L’homenatge de Vichy Catalán a Michelangelo és total, com la seva dimensió artística. Abarca l’etiqueta principal de l’ampolla, la contraetiqueta i el collarí. L’obra pictòrica de l’artista inunda l’etiqueta principal. Dos frescos de la Capella Sixtina, la Sibil·la Líbica a la dreta i la Sibil·la Dèlfica a l’esquerra, perfilen la etiqueta a banda i banda. Les sibil·les –uns personatges profètics de la mitologia grega i romana que vivien en grutes i a la vora de cursos d’aigua– envolten la part central de l’etiqueta, que ocupen el nom de la genuïna Vichy Catalán i el seu logotip històric a la part superior sobre un pilar de marbre que separa les dues figures. Completen la nova etiqueta el medaller de la marca en la part inferior i la llegenda Michelangelo, 450 anys en la part superior esquerra.
La contraetiqueta arrodoneix l’homenatge a Michelangelo mostrant una de les seves obres més famoses i espectaculars: l’escultura del rei David bíblic que es conserva a la Galleria dell’Accademia de Florència. Esculpida en marbre blanc, mesura més de 5 metres d’alçada i pesa prop de 6 tones. Sobre la imatge del David s’hi pot llegir un petit text d’homenatge on es reconeix la universalitat del seu llegat artístic i altres informacions d’interès pels consumidors. El collarí ressalta el nom de la marca sobre un detall pictòric de la Capella Sixtina.
La nova imatge d’estètica renaixentista de l’etiquetatge de Vichy Catalán s’utilitzarà a tota la gamma d’envasos reutilitzables d’1 litre, 500 ml i 250 ml que s’usen en el sector de la restauració, i en els d’1 litre i 250 ml que es comercialitzen en el sector de l’alimentació. Les Sibil·les de Michelangelo també hi seran presents en els packs de sis ampolles de 250 ml. Aquests paquets també incorporen un codi QR que facilita als consumidors l’accés a la informació que emmagatzema el perfil de Facebook de Vichy Catalán.
El Grup Vichy Catalán és l’única empresa del sector de l’alimentació que prestigia l’etiquetatge dels seus productes més emblemàtics amb la incorporació d’elements artístics
El Grup Vichy Catalán és l’única empresa del sector de l’alimentació que prestigia l’etiquetatge dels seus productes més emblemàtics amb la incorporació d’elements artístics. Les etiquetes de Vichy Catalán i també les d’altres marques del Grup han rendit tribut, entre d’altres, a genis de la música com Mozart, Beethowen i Albéniz, a mestres de la pintura com Dalí, Sorolla o Gauguin i a obres mestres de la literatura universal com El Quijote i El Cantar del Mío Cid. Les etiquetes de Vichy Catalán també han aixoplugat homenatges als violins Stradivarius, a la Sagrada Família i a l’Estàtua de la Llibertat, entre d’altres. El darrer protagonista d’aquestes etiquetes especials fou el doctor Modest Furest, la persona que va descobrir les propietats mineromedicinals de Vichy Catalán i fundà l’empresa.
Vichy Catalán, la marca líder del mercat nacional d’aigües minerals naturals carbòniques, també es preocupa per la salut dels consumidors. Diversos estudis científics realitzats durant els darrers anys pel Consejo Superior de Investigaciones Científicas (CSIC), confirmen que el consum de Vichy Catalán redueix el risc de patir malalties cardiovasculars. La ingesta habitual d’aquesta aigua mineral redueix gairebé un 10% els índex totals de colesterol i prop d’un 15% els de LDL-colesterol o colesterol dolent. Aquests estudis s’han realitzat amb grups de risc (dones postmenopàusiques) i amb grups d’homes i dones joves (d’entre 18 i 35 anys d’edat) sense problemes de salut.
Font: www.vichycatalan.es